Hoppsan! Det blev visst en bandyhall
James Bucci skriver på Vänsterpartiets hemsida om föreställningen Grease i Arenan. Det var visst kallt…
http://vanersborg.vansterpartiet.se/?p=2781
Betygsätt detta:
Relaterade
Kategorier:Arena Vänersborg, Nyheter och politik
Lämna en kommentar Avbryt svar
Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.
Senaste inläggen
- Nämnden: Ja till dispens på Sikhall (2)
- Förvaltningen: Nej till dispens på Sikhall (1)
- Glad midsommar!
- KF: Wargön Innovation, Brättelänken, olagligt beslut, Hallevibadet och MRP
- Budgetförslaget från M+L och SD
- Budgetförslaget från S+C+KD+MP (2)
- Budgetförslaget från S+C+KD+MP (1)
- Sponsring och marknadsföringsbidrag 2025
- Imorgon, vårterminens sista BUN
- Aqua Blå 2026
- KS: Vårens sista sammanträde
- Ship to Gaza till Vänersborg
- Brättelänken på gång
- Vad hände på socialnämndens sammanträde?
- Det andra överklagandet då?
- Förvaltningsrätten upphäver KF-beslut
- Historien om det svarta taket i Vargön är slut
- För- och grundskola: Strukturutredningen
- KF (20/5): Tråkigt möte med några höjdpunkter
- KF (20/5): Två interpellationer till Dan Nyberg
- Minutstyrningen i hemtjänsten
- BUN (18/5): Tuffa beslut väntar
- Träd i kommunen – Dalbobergen, Blåsut och Sikhall
- KF (22/4): Mer pengar till arenan
- KS (6/5): Brålanda, Sanden, Plantaget mm
- Sörby: Avslag på inhibition
- Sörbygården: Kommentarer på Facebook
- Löften om Sörbygården – tystnad i KS
- KS: Kan bli spännande imorgon…
- KF-beslutet om Sörbygården överklagat
- Sörbygården: Bo Carlsson kovänder!
- Lyckad manifestation för Sörbygården!
- Valborgsmässoafton 2026
- Länsstyrelsen stoppar utvecklingen i Sikhall
- Dalaborgsparken 100 år 1 maj!
Mest lästa de senaste två dagarna
- Nämnden: Ja till dispens på Sikhall (2)
- Förvaltningen: Nej till dispens på Sikhall (1)
- Budgetförslaget från M+L och SD
- KF: Wargön Innovation, Brättelänken, olagligt beslut, Hallevibadet och MRP
- Glad midsommar!
- Magnus räddar Sikhalls magasin! (1)
- Oljehamnen forts…
- Föroreningar i Vargön? (1/2)
- Sund Sampo: Ny etablering i Wargön? (1)
- Brättelänken på gång
Senaste kommentarer
| Anonym om KF: Wargön Innovation, Brättel… | |
| Anonym om KF: Wargön Innovation, Brättel… | |
| Anonym om Ska Juta ha en tomt? (4/4… | |
| Anonym om Budgetförslaget från S+C+KD+MP… | |
| Anonym om Sponsring och marknadsföringsb… | |
| Anonym om Sponsring och marknadsföringsb… | |
| Anonym om KS: Vårens sista sammantr… | |
| Anonym om KS: Vårens sista sammantr… | |
| Anonym om Vad hände på socialnämndens… | |
| Jenny om För- och grundskola: Strukturu… | |
| Anonym om Förvaltningsrätten upphäver KF… | |
| Bengt Davidsson om Förvaltningsrätten upphäver KF… | |
| Anonym om Träd i kommunen – Dalbob… | |
| Anonym om KF (20/5): Två interpellatione… | |
| Anonym om KF (20/5): Två interpellatione… |
Kategorier
Gör som 141 andra, prenumerera du med.
Arkiv
Länklista
Stefan Kärvling
Statistik
- 1 774 916 visningar
Arenan är egentligen inget hoppsan. Flera kommuner med socialdemokratiskt styre har försökt använda denna metod. Ge folket skådespel istället för bröd efter att Per(s)sons sparbeting har gått som en sunami över landet. Tvärt emot den gamla arbetarvänsterna och Gunnar Strängs föreställningar om att underballansera statens och kommunernas budgetar i lågkonjunktur för att ge människor jobb och hålla arbetslösheten nere. Nå hur skall man få kommunalfacket med sig på detta tilltag och även släta över normbrottyet hos deras medlemmar. Skyll på någon chef säg att med en bättre organisation hade man inte alls behövt arbeta hårdare trots neddragningarna. Avskeda sedan denna chef brutalt och vips håller alla käften.
Christer Ahlman SSU 1967 numera V
GillaGilla